Търсене
Вход потребители



НАЧАЛО

Областният управител на област Ямбол Георги Чалъков проведе координационна среща относно организационно техническата подготовка за произвеждане на парламентарните изборите на 26 март. На срещата участие взеха всички ангажирани в процеса представители на РИК Ямбол, петте общини, Областна дирекция на Министерство на вътрешните работи, Информационно обслужване и екипът от Областна администрация.

„Целта на всеки от нас е да проведем честни и нормални избори, без манипулации“, каза областният управител. До средата на следващата седмица трябва да бъде предоставена информация в Министерски съвет и ЦИК относно помещенията по общини, в които се предвижда да се съхраняват изборните книжа и материали, които се предават след изборния ден, информира Георги Чалъков. Главният секретар на Областна администрация Ямбол Павлина Пенева подчерта добрата установена практика в областта по подготовка и провеждане на избори, както и доброто взаимодействие с общини и институции. На този етап имаме уверение, че приемането и обработката на секционните протоколи ще става отново в зала „Диана“ в Ямбол. Предстоят доуточняване на процедурите.

От ОДМВР Ямбол информираха, че във връзка с изборите е създаден оперативен щаб в дирекцията, който ще следи процеса. Новост в изборния процес са телефоните за сигнали на дежурен прокурор и дежурен в районните управления на МВР, които ще бъдат на таблата пред избирателните секции.

 

 

Последна промяна (Четвъртък, 02 Март 2017 10:12)

 

Областният управител на област Ямбол Георги Чалъков се срещна по негова инициатива с Цветан Ревански и Калоян Желязков от Инициативен комитет за местен референдум против настаняването на мигранти в област Ямбол.

Пред представители на медиите Георги Чалъков след срещата каза: „Поканих на среща Инициативния комитет, защото исках лично да се запозная с техните искания и със събраните подписи за референдум и да видим с какво Областна администрация може да е полезна. Моята лична позиция по въпроса съм я изразил вече. Подкрепям гражданската инициатива като такава и с интерес ще проследя допитването. Но ние трябва да се съобразяваме и с държавната политика и с процесите извън нашата страна, и да имаме готовност за адекватна реакция при екстремна ситуация“. Пред представителите на Инициативния комитет областният управител е изразил мнението, че ще работи на територията на областта да няма центрове за настаняване на мигранти, като се надява ситуацията да не се промени и това да стане наложително. „По-добре организираност, отколкото хаотичност при една екстремна ситуация“, категоричен бе областният управител Георги Чалъков.

 

Последна промяна (Вторник, 28 Февруари 2017 09:15)

 

На заседание на Комисията по заетост към Областен съвет за развитие Ямбол бе разгледан и приет държавният план-прием в 8 и 9 клас за учебната 2017/2018 година в област Ямбол. От Регионалното управление на образованието представиха обобщените предложения по профили и професии в профилираните и професионалните гимназии и в средните училища на територията на област Ямбол.

Поради промени в нормативната уредба, за учебната 2017/2018 учебна година по изключение е изготвено предложение за държавен план-прием на два випуска – за учениците, които завършват основно образование в VII и за учениците, които завършват основно образование в VIII клас. За постигане на новия план-прием бяха организирани и проведени поредица срещи с директорите на професионалните гимназии, работодатели общините, дирекциите Бюро по труда.

Представен бе анализ на изпълнението на план-приема за учебната 2016/2017 година, информация за броя и баланса на учениците, завършващи седми и осми клас през учебната 2016/2017 г. Представена бе подробна обосновка на държавния план – прием за новата учебна година, съобразен с предложенията на директорите на училищата от област Ямбол. 41 са планираните паралелки при 1025 ученици в 8 клас и 23 паралелки за 576 ученици за 9 клас. Експертите определиха предложения за област Ямбол план-прием като „разумно балансиран и напълно изпълним“.

 

Последна промяна (Вторник, 21 Февруари 2017 14:00)

 

На днешното си заседание членовете на Комисията по заетост бяха запознати от  директора на Регионална служба по заетост–Бургас с Националния план за действие по заетостта за 2017 година и представи информация за актуалните програми и проекти за заетост и обучение.

Новият национален план по заетостта си поставя за цел намаляване продължителността на безработицата и намаляване на младежката безработица. Новите насърчителни мерки са в посока повече мобилност, подкрепа заетост за хора с трайни увреждания, проучване потребността на бизнеса от работна сила чрез Комисиите по заетост. За годината в национален мащаб са предвидени общо средства за заетост, обучение, други мерки в размер на 73 млн.лв.

Три нови схеми по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ ще стартират съвсем скоро. Едната от схемите е „Обучение на възрастни преминали курсове за ограмотяване“. „Ваучери за заети лица“ е насочена към лица на трудов договор, извън държавната администрация. Новост в схемата е, че е предвидено минимално съфинансиране от  страна на заетите лица, които ще се включат в програмата. И „Готови за работа“, която е насочена към неактивни младежи до 29 години, за които ще бъдат организирани ателиета и трудови борси.

 

Последна промяна (Вторник, 21 Февруари 2017 14:00)

 
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Анкета
Доколко сте запознати с ролята и функциите на областния управител?
 
Кой e тук?
В момента има 62 посетителя в сайта