Month: август 2024

Списък за допуснатите и недопуснатите кандидати за длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост”

С П И С Ъ К

за допуснатите и недопуснатите кандидати

за длъжността „Старши експерт“

в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост”

I. Допуснати до конкурса кандидати:

  1. Стоянка Димитрова

II. Недопуснати до конкурса кандидати:

Няма

Посоченият кандидат трябва да се яви на тест на 09.09.2024 г. (понеделник) от 11:00 ч. в заседателната зала  на Областна администрация – Ямбол.

Председател:             (П)
                  

    (П. Пенева)

Система за определяне на резултатите при провеждане на конкурса за длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост” в Областна администрация Ямбол

Провеждането на конкурса се състои в два етапа:

1. Първи етап – Решаване на тест.

Всеки вариант на теста включва 25 затворени въпроси с един възможен верен отговор.

Времето за решаване на теста е 40 минути.

Максималния резултат от теста е 25 точки. Всеки въпрос с верен отговор носи 1 точка. Всеки въпрос с грешен отговор носи 0 точки. Минимален брой точки, при който кандидатът се счита за успешно издържал теста и се допуска до втория етап – интервю, е 20 точки.

Коефициентът, с който се умножава резултата от теста, определен съгласно чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители е 4.

Всеки кандидат отбелязва отговорите със син химикал, като буквеното означение на избрания отговор се загражда с кръгче. Ако е сгрешен отбелязания отговор и кандидатът иска да го промени, същият следва да сложи знака „Х“ и да се подпише. Приема се за посочен отговорът, който е заграден с кръгче и не е поставен знак „Х“. В случай че е маркиран повече от един отговор, се счита, че на въпроса не е даден верен отговор.

2. Втори етап – Интервю.

На основание чл. 42, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, комисията формулира въпроси, които се задават на всички кандидати.

Минималният резултат, при който кандидатът ще се счита за успешно издържал интервюто е 25 точки, който е средноаритметичен от оценките, дадени от всеки член на комисията. Коефициентът, с който се умножава резултата от интервюто, определен съгласно чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители е 4.

Критериите за преценка на кандидатите са:

2.1. Аналитична компетентност;

2.2. Ориентация към резултатите;

2.3. Работа в екип;

2.4. Комуникативна компетентност;

2.5. Фокус към клиента (вътрешен/външен);

2.6. Професионална компетентност;

2.7. Дигитална компетентност.

Преценката се извършва по 5 – степенна скала, както следва:

5 – напълно отговаря на изискванията за длъжността;

4 – в голяма степен отговаря на изискванията за длъжността;

3 – в средна степен отговаря на изискванията за длъжността;

2 – в малка степен отговаря на изискванията за длъжността;

1 – не отговаря на изискванията за длъжността.

Въз основа на отговорите на кандидата, всеки член на конкурсната комисия вписва своята преценка във Формуляр за преценка на кандидатите от интервюто за експертни длъжности (Приложение № 5 към чл. 42, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители).

Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценката на членовете на конкурсната комисия. При изчисленията резултатът се закръглява с два знака след запетаята.

При постигнат на интервюто резултат под минималния – 25 точки, кандидатът не сформира окончателен резултат и не се класира.

Съгласно чл. 43, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители окончателният резултат на кандидата е сбор от резултатите, получени на теста и на интервюто, умножени с определените коефициенти.

Провеждане на тест – на 09.09.2024 г. от 11:00 ч. в заседателната зала  на Областна администрация Ямбол.

Провеждане на интервю – на 09.09.2024 г. от 14:00 ч. в заседателната зала  на Областна администрация Ямбол.

Председател на конкурсната комисия:    (П)                                                                 (П. Пенева)

Националната карта на социалните услуги

С Решение № 574 от 8 август 2024 г. Министерският съвет (МС) прие Националната карта на социалните услуги. След обнародването в “Държавен вестник”, бр. 68 от 13.08.2024 г. на решението на МС, съгласно регламента на чл. 52, ал. 1-3 от НПСУ, областните и общинските администрации имат ангажимент да публикуват информация относно включените в Картата социални и интегрирани здравно-социални услуги на общинско и областно ниво, както и актуална информация относно предоставяните услуги. С Националната карта за социалните услуги, както и с включените услуги на областно ниво можете да се запознаете тук: https://yambol.government.bg/?page_id=4784

В Областна администрация Ямбол се проведе заседание на Областната епизоотична комисия.

На територията на област Ямбол, към този момент, няма регистрирани случаи на болни от чума дребни преживни животни

Днес, в изпълнение на заповед на изпълнителния директор на Агенцията по безопасност на храните и по повод влошената епизоотична обстановка в Румъния и Гърция, по отношение на заболяването чума по дребните преживни животни, в ОА Ямбол се проведе заседание на Областната епизоотична комисия. 

На територията на област Ямбол към момента няма регистрирани случаи на болни от чума дребни преживни животни. По време на заседанието бяха приети следните превантивни мерки за предотвратяване проникването и разпространяването на заболяването:

1. В срок до 16.08.2024г. да се организират и проведат общински епизоотични комисии, в присъствието на собственици на животновъдни обекти на територията на съответната община от област Ямбол.

2. ОДБХ – Ямбол да организира извършването на клинични прегледи по дребните преживни животни (овце и кози) и при съмнение да бъдат взети кръвни проби.

3. Служители от ОД на МВР и РД ГП да осъществят завишен контрол над транспортни средства, превозващи дребни преживни животни.

4. Собствениците на животновъдни обекти да предприемат мерки за повишаване на биосигурността във фермите.

5. Кметовете и кметски наместници по населените места съгласно чл. 133, ал. 2, т.2 от Закона за ветеринарномедицинската дейност, да районират водопоите и пашата, с цел недопускане смесване на стада.

Членовете на комисията се обединиха около идеята, че трябва да се преведат незабавно в изпълнение набелязаните мерки, с цел превенция на заболяването и избягване на по-тежки мерки, като евтаназиране на животни.  След приключване на дневния ред Областният управител Николай Костадинов акцентира, че доброто междуинституционално взаимодействие е с ключово значение, що се отнася до недопускане разпространението на заболяването по дребните преживни животни. Той отбеляза също, че комисията остава с повишено внимание и в готовност за последващо свикване.

С ПОСТАНОВЛЕНИЕ НА МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ СА ОТПУСНАТИ 14 379 000 ЛЕВА ЗА БОЛНИЧНИЯ КОМПЛЕКС В ЯМБОЛ

С постановлението от днес, 07.08.2024г., са одобрени промени в бюджета на Министерството на здравеопазването за 2024 година, а именно, увеличаване на капитала на МБАЛ „Свети Пантелеймон“ АД –Ямбол с 14 379 000 лева.

Средствата от увеличението на капитала на МБАЛ „Свети Пантелеймон“ АД –Ямбол ще бъдат разходвани за доставка и монтаж на инсталация за медицински газове, доставка и монтаж на медицинско обзавеждане и оборудване за общи и работни помещения и болнични стаи, с цел завършване на Болничния комплекс.

МБАЛ „Свети Пантелеймон“ АД –Ямбол изпълнява дейности единствени в област Ямбол – акушеро-гинекологично отделение, неврологично отделение, урологично, ортопедично, инфекциозно, отделение по трансфузионна хематология, обща хирургия, съдова хирургия. Лечебното заведение има стратегическо значение за област Ямбол, както и за пациентите от целия Югоизточен район.  Прогнозен срок, за въвеждането в експлоатация на Болницата, е месец ноември 2024 година. „Убеден съм, че работата, свършена през последните два месеца със съдействието на служебното правителство, е важна част от процеса по цялостното завършване и оборудване на болницата. До края на 2024 година Болничният комплекс трябва да заработи и жителите на областта най-накрая да имат достъп до модерно здравеопазване и по-добро качество на медицинското обслужване!“, коментира областният управител Николай Костадинов.

Областна администрация Ямбол обявява конкурс за длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост”

О Б Я В Л Е Н И Е

за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител

На основание чл. 10а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от същия закон, чл. 4, ал. 1, чл. 13, ал. 1, чл. 14, чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, Областен управител на област Ямбол

О Б Я В Я В А

конкурс за длъжността

„Старши експерт“

в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост”, в Областна администрация Ямбол, на пряко подчинение на директор на дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост”.

1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:

– Изисквана минимална степен на завършено образование: висше образование, образователно-квалификационна степен –бакалавър.

– Професионален опит – 1 година или ранг ІV младши.

– Специфични изисквания: Кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител.

2. Други изисквания:

Предпочитани специалности от областите на висшето образование по професионални направления: „Право“; „Администрация и управление“; „Архитектура, строителство и геодезия“ или аналогична специалност, ако образователно-квалификационната степен е придобита в чужбина.

3. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:

Длъжността „старши експерт“ е свързана с разработването на експертни анализи и изготвяне на становища по важни проблеми от дейността на дирекция АКРРДС, подготовка на отговори на запитвания на физически и юридически лица, с изготвянето на  експертни анализи във връзка с осъществяване правомощията на ръководителя на администрацията и подобряване на административното обслужване.

Осигурява изпълнение на правомощията на областния управител по ЗДС, ППЗДС, ЗКИР.

Осъществява дейности по придобиване, разпореждане и управление на имоти-държавна собственост; дейности в областта на устройството на територията и строителството.

Подпомага дейността на дирекцията при опазване и защита на държавната собственост на територията на област Ямбол; Осъществява връзка с териториалните звена на централната администрация на изпълнителната власт, по въпроси, свързани с държавната собственост; Предоставя административни услуги във връзка с функциите на дирекцията.

4. Брой работни места, за които се обявява конкурсът – 1 брой.

5. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:

На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената конкурсна процедура.

6. Начин за провеждане на конкурса:

Конкурсът за длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост”, на основание чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1, изр. второ от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, ще се проведе чрез:

Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно областна администрация и

Интервю.

С решаването на тест се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат, посредством въпроси, свързани с устройството и функционирането на областна администрация, както и свързани с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на конкурсната длъжност.

Чрез интервюто се цели да бъдат проверени и установени в каква степен кандидатът притежава професионалните и деловите качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.

7. Необходими документи за участие в конкурса:

– Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители), което могат да получат в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол – https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА);

– Декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, а именно декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.

Декларация може да бъде получена в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол – https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА).

– Копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър” по някоя специалност от следните професионални направления: „Право“; „Администрация и управление“; „Архитектура, строителство и геодезия“.

Документите, издадени в чужбина, следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища.

Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.

– Копие от документи, удостоверяващи придобития ранг като държавен служител, ако има такъв или копие от документите, които удостоверяват продължителността на професионалния опит (трудова, служебна, осигурителна книжка или аналогичен документ съгласно законодателството на друга държава (ако стажът е придобит в чужбина). Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалния опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор и др.).

8. Място за подаване на документите: в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 18. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.

На основание чл. 17, ал. 6 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители необходимите документи за участие в конкурса може да се подават и по електронен път, като в този случай заявлението за участие в конкурса (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители) и Декларацията за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: region@yambol.government.bg. В този случай на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща се изпраща информация за пречките за назначаване по чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител и длъжностната характеристика.

9. Срок за подаване на документите: До 17:30 часа на 16.08.2024 година, всеки работен ден от 09:00 ч. до 17:30 ч.

10. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса: На информационното табло в партерния етаж на сградата на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов” № 18 и на интернет страницата на администрацията: http://yambol.government.bg.

11. Размер на основната месечна заплата за длъжността: Минималният размер на основната заплата е 933 лв. Основният размер на  заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат и Вътрешните правила за заплатата на служителите в Областна администрация – Ямбол.
За допълнителна информация на тел.: 046/68-68-14

Заявление за участие в конкурс

Декларация за участие в конкурс по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС

Пречки за назначаване като държавен служител