Month: януари 2025

Областна администрация Ямбол обявява конкурс за длъжността „Юрисконсулт“ в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”

О Б Я В Л Е Н И Е

за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител

На основание чл. 10а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от същия закон, чл. 4, ал. 1, чл. 13, ал. 1, чл. 14, чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, Областен управител на област Ямбол

О Б Я В Я В А

конкурс за длъжността

„Юрисконсулт“

в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, в Областна администрация Ямбол, на пряко подчинение на директор на дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”.

1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:

– Изисквана минимална степен на завършено образование: висше образование, образователно-квалификационна степен – магистър.

– Професионален опит – не се изисква.

– Специфични изисквания: Кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител.

2. Други изисквания:

-Висше образование в специалност „Право“.

-Придобита юридическа правоспособност.

3. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:

Длъжността юрисконсулт е свързана с оказване на правна помощ за законосъобразното осъществяване на правомощията на областния управител,  Осъществяване на процесуално представителство, Изразяване на становища и разработване на предложения за решаване на правни проблеми, свързани с дейността и функциите на Областна администрация; Осъществяване на контрол на актовете на общински съвети и кметове на общини; Участване в комисии по ЗОП и ЗДС и в други по необходимост, в чийто състав е назначен със заповед на областен управител, във връзка с функциите, които изпълнява; Оказване на правна помощ в областта на управление, разпореждане, надзор и актуване на държавна собственост.

4. Брой работни места, за които се обявява конкурсът – 1 брой.

5. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:

На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената конкурсна процедура.

6. Начин за провеждане на конкурса:

Конкурсът за длъжността „Юрисконсулт“ в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, на основание чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1, изр. второ от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, ще се проведе чрез:

Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно областна администрация и

Интервю.

С решаването на тест се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат, посредством въпроси, свързани с устройството и функционирането на областна администрация, както и свързани с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на конкурсната длъжност.

Чрез интервюто се цели да бъдат проверени и установени в каква степен кандидатът притежава професионалните и деловите качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.

7. Необходими документи за участие в конкурса:

– Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители), което могат да получат в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол – https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА);

– Декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, а именно декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.

Декларация може да бъде получена в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол – https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА).

– Копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен „Магистър” по специалност „Право“, или аналогична специалност, ако образователно-квалификационната степен е придобита в чужбина.

Документите, издадени в чужбина, следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища.

Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.

8. Място за подаване на документите: в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 18. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.

На основание чл. 17, ал. 6 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители необходимите документи за участие в конкурса може да се подават и по електронен път, като в този случай заявлението за участие в конкурса (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители) и Декларацията за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: region@yambol.government.bg. В този случай на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща се изпраща информация за пречките за назначаване по чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител и длъжностната характеристика.

9. Срок за подаване на документите: До 17:30 часа на 11.02.2025 година, всеки работен ден от 09:00 ч. до 17:30 ч.

10. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса: На информационното табло в партерния етаж на сградата на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов” № 18 и на интернет страницата на администрацията: http://yambol.government.bg.

11. Размер на основната месечна заплата за длъжността: Минималният размер на основната заплата е 1077 лв.

 Основният размер на  заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, както следва:

·  1-ва степен от 1077 лв. до 1600 лв.- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 години;

·  2-ра степен от 1077 лв. до 2200 лв – при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години;

·  3-та степен от 1077 лв. до 2600 лв. – при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години. За допълнителна информация на тел.: 046/68-68-14

Заявление за участие в конкурс

Декларация за участие в конкурс по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС

Пречки за назначаване като държавен служител

Система за определяне на резултатите при провеждане на конкурса за длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността” в Областна администрация Ямбол

Система за определяне на резултатите при провеждане на конкурса за длъжността „Старши експерт“ в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността” в Областна администрация Ямбол

Провеждането на конкурса се състои в два етапа:

1. Първи етап – Решаване на тест.

Всеки вариант на тест включва 20 затворени въпроси с един възможен верен отговор.

Времето за решаване на теста е 30 минути.

Максималния резултат от теста е 20 точки. Всеки въпрос с верен отговор носи 1 точка. Всеки въпрос с грешен отговор носи 0 точки. Минимален брой точки, при който кандидатът се счита за успешно издържал теста и се допуска до втория етап – интервю, е 15 точки.

Коефициентът, с който се умножава резултата от теста, определен съгласно чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители е 4.

Всеки кандидат отбелязва отговорите със син химикал, като буквеното означение на избрания отговор се загражда с кръгче. Ако е сгрешен отбелязания отговор и кандидатът иска да го промени, същият следва да сложи знака „Х“ и да се подпише. Приема се за посочен отговорът, който е заграден с кръгче и не е поставен знак „Х“. В случай че е маркиран повече от един отговор, се счита, че на въпроса не е даден верен отговор.

2. Втори етап – Интервю.

На основание чл. 42, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, комисията формулира въпроси, които се задават на всички кандидати.

Минималният резултат, при който кандидатът ще се счита за успешно издържал интервюто е 23 точки, който е средноаритметичен от оценките, дадени от всеки член на комисията. Коефициентът, с който се умножава резултата от интервюто, определен съгласно чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители е 5.

Критериите за преценка на кандидатите са:

2.1. Аналитична компетентност;

2.2. Ориентация към резултатите;

2.3. Работа в екип;

2.4. Комуникативна компетентност;

2.5. Фокус към клиента (вътрешен/външен);

2.6. Професионална компетентност;

2.7. Дигитална компетентност.

Преценката се извършва по 5 – степенна скала, както следва:

5 – напълно отговаря на изискванията за длъжността;

4 – в голяма степен отговаря на изискванията за длъжността;

3 – в средна степен отговаря на изискванията за длъжността;

2 – в малка степен отговаря на изискванията за длъжността;

1 – не отговаря на изискванията за длъжността.

Въз основа на отговорите на кандидата, всеки член на конкурсната комисия вписва своята преценка във Формуляр за преценка на кандидатите от интервюто за експертни длъжности (Приложение № 5 към чл. 42, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители).

Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценката на членовете на конкурсната комисия. При изчисленията резултатът се закръглява с два знака след запетаята.

При постигнат на интервюто резултат под минималния – 23 точки, кандидатът не сформира окончателен резултат и не се класира.

Съгласно чл. 43, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители окончателният резултат на кандидата е сбор от резултатите, получени на теста и на интервюто, умножени с определените коефициенти.

Провеждане на тест – на 14.01.2025 г. от 11.00 ч. в заседателната зала  на Областна администрация Ямбол.

Провеждане на интервю – на 14.01.2025 г. от 14:00 ч. в заседателната зала  на Областна администрация Ямбол.

Председател на конкурсната комисия:    /П/

                                                                (П. Пенева)                                                                            

Списък за допуснатите и недопуснатите кандидати за длъжността „ Старши експерт“ в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”

С П И С Ъ К

за допуснатите и недопуснатите кандидати

за длъжността  Старши експерт“

в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”

I. Допуснати до конкурса кандидати:

  1. Йордан Димитров Йорданов

II. Недопуснати до конкурса кандидати: Няма

Посочените кандидати трябва да се явят на тест на 14.01.2025 г. (вторник) от 11.00 ч. в заседателната зала  на Областна администрация – Ямбол.

Председател: /П/
                  

    (П. Пенева)