О Б Я В Л Е Н И Е
за провеждане на конкурс за назначаване на държавен служител
На основание чл. 10а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 10, ал. 1 и ал. 2 от същия закон, чл. 4, ал. 1, чл. 13, ал. 1, чл. 14, чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, Областен управител на област Ямбол
О Б Я В Я В А
конкурс за длъжността
„Юрисконсулт“
в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, в Областна администрация Ямбол, на пряко подчинение на директор на дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”.
1. Минимални изисквания за заемане на длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
– Изисквана минимална степен на завършено образование: висше образование, образователно-квалификационна степен – магистър.
– Професионален опит – не се изисква.
– Специфични изисквания: Кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
2. Други изисквания:
-Висше образование в специалност „Право“.
-Придобита юридическа правоспособност.
3. Кратко описание на длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
Длъжността юрисконсулт е свързана с оказване на правна помощ за законосъобразното осъществяване на правомощията на областния управител, Осъществяване на процесуално представителство, Изразяване на становища и разработване на предложения за решаване на правни проблеми, свързани с дейността и функциите на Областна администрация; Осъществяване на контрол на актовете на общински съвети и кметове на общини; Участване в комисии по ЗОП и ЗДС и в други по необходимост, в чийто състав е назначен със заповед на областен управител, във връзка с функциите, които изпълнява; Оказване на правна помощ в областта на управление, разпореждане, надзор и актуване на държавна собственост.
4. Брой работни места, за които се обявява конкурсът – 1 брой.
5. Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни, с останалите кандидати, крайни резултати от проведената конкурсна процедура.
6. Начин за провеждане на конкурса:
Конкурсът за длъжността „Юрисконсулт“ в дирекция „Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността”, на основание чл. 33, ал. 1, т. 1 и чл. 34, ал. 1, изр. второ от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, ще се проведе чрез:
Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно областна администрация и
Интервю.
С решаването на тест се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат, посредством въпроси, свързани с устройството и функционирането на областна администрация, както и свързани с професионалната област на длъжността. Чрез теста се цели да бъдат проверени знанията и уменията на всеки кандидат да се справя със задачи, които са свързани със задълженията на конкурсната длъжност.
Чрез интервюто се цели да бъдат проверени и установени в каква степен кандидатът притежава професионалните и деловите качества, които са необходими за изпълнението на длъжността.
7. Необходими документи за участие в конкурса:
– Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители), което могат да получат в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол – https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА);
– Декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, а именно декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност.
Декларация може да бъде получена в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол или да изтеглят от интернет страницата на Областна администрация Ямбол – https://yambol.government.bg/, раздел „Обяви и конкурси“ (вкл. от Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА).
– Копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен „Магистър” по специалност „Право“, или аналогична специалност, ако образователно-квалификационната степен е придобита в чужбина.
Документите, издадени в чужбина, следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища.
Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага.
8. Място за подаване на документите: в „Центъра за административно обслужване” на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов“ № 18. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.
На основание чл. 17, ал. 6 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители необходимите документи за участие в конкурса може да се подават и по електронен път, като в този случай заявлението за участие в конкурса (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители) и Декларацията за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. Същите се подават на следния електронен адрес: region@yambol.government.bg. В този случай на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща се изпраща информация за пречките за назначаване по чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител и длъжностната характеристика.
9. Срок за подаване на документите: До 17:30 часа на 11.02.2025 година, всеки работен ден от 09:00 ч. до 17:30 ч.
10. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса: На информационното табло в партерния етаж на сградата на Областна администрация Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Жорж Папазов” № 18 и на интернет страницата на администрацията: http://yambol.government.bg.
11. Размер на основната месечна заплата за длъжността: Минималният размер на основната заплата е 1077 лв.
Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, както следва:
· 1-ва степен от 1077 лв. до 1600 лв.- при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 години;
· 2-ра степен от 1077 лв. до 2200 лв – при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години;
· 3-та степен от 1077 лв. до 2600 лв. – при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години. За допълнителна информация на тел.: 046/68-68-14
Заявление за участие в конкурс
Декларация за участие в конкурс по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС